Är jag äldst på det här stället? ;)
86:a
Känner mig varken ung eller gammal på FZ.
De som är födda 00-talet och framåt hittar möjligen till globala webbsidor som Youtube, Twitch, X, SnapChat och Tiktok men inte nationella sidor som FZ.se
Min son hade nog inte vetat att FZ existerar om det inte vore för att jag skickar honom länkar.
Edit:
Jag pratade precis med min son. Han säger att när han tänker på FZ, så tänker han på GameJams och sånt. Det är främst då han brukar besöka FZ.
Han är 12 år. Normalt använder han bara YouTube, Roblox och Discord och ibland mellan 1-3 timmar Steam.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Född 82. För mig som inte har en enda social media och aldrig förstått fenomenet är forum som detta perfekt att ta del av åsikter och idéer. Antagligen för att man växt upp med formatet.
Hängt, skrivit för och läst FZ väldigt länge, tycker det är den enda spelmedia-sidan som överlevt och är vad internet var när det var bra.
Har spelbranschen som hobby
Född 82. För mig som inte har en enda social media och aldrig förstått fenomenet är forum som detta perfekt att ta del av åsikter och idéer. Antagligen för att man växt upp med formatet.
Hängt, skrivit för och läst FZ väldigt länge, tycker det är den enda spelmedia-sidan som överlevt och är vad internet var när det var bra.
Man vet att man är gammal när man tycker att det var bättre förr.
Man vet att man är gammal när man tycker att det var bättre förr.
Vissa delar var bättre förr, långt ifrån alla. Sen är det svårt att tycka det var bättre förr om man inte upplevt förr
Har spelbranschen som hobby
Det som var bättre för var ju att man inte fastnade i algoritmiska filterbubblor som ska försöka hålla fast en så länge som möjligt och bidra till polarisering
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Min första spelmaskin var Commandore 64 på kasettband. Jag är född 1982.
Första spelet jag kommer ihåg.

Första gången jag köpte en egen spelkonsol så blev det Gameboy på 90 talet.
Mitt första köpta spel blev

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Kände också så tills jag skulle fylla 40. Hade rejäl kris. Och visst börjar man märka av åldern. Född -72.
I min ålder ska man nog inte spela tv-spel. Skiter väl jag i
Helt rätt inställning. Man gör vad man själv vill
AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000MT/s CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb
Brukar inte FZ ha en medlemsenkät?
Tror absolut att medelåldern här inne är närmare 35-40 än 20.
Dom som driver sajten är ju inte precis några duvungar längre, för den delen heller. 😛
De under 20 använder väl inte ens sådana här konventionella webbsidor längre?
De gör väl sånt där nymodigt, "scrollar video wheels" eller vad det nu heter på det tocken dära tick & tok.
Hemskt att känna att man blivit äldre tyvärr
Tycker det är rätt härligt att tänka på alla stunder man haft
Född på 70-talet, men känner mig som 32. Aj em vat aj beeliv aj am.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Född på 70-talet, men känner mig som 32. Aj em vat aj beeliv aj am.
Min mamma kände sig alltid som den där Bryan Adams låten: 18 til i die!!!
Jag tror de flesta är under tjugo år och ser trettioåringar som otroligt gamla.
Jag är född 1966, spelade Pong i mina tidiga tonår på sjuttiotalet...usch kan knappt tro det själv men förmodligen kan jag vara farfarsfar till de nyaste medlemmarna.
Har du blivit senil på äldre dar? 😉
https://www.fz.se/forum/trad/456401-ar-jag-aldst-pa-hela-fz-v...
88 här också. Bra år. 90-talister tycker jag fortfarande är småglin.
Gubbe på dig själv då
Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5