GTA Online på pc har fått antifusklösningen Battleye
Vilket gör att Steam Deck-användare inte längre kan spela.
#Gta-5, #Gta-online, #Rockstar, #Steam-deck
Så efter 9 år vaknade dom och insåg att alla fuskare är ett problem ? suck
Dom testar nog inför GTA 6 för att se om man tjänar eller förlorar pengar på att förhindra fusk.
Så efter 9 år vaknade dom och insåg att alla fuskare är ett problem ? suck
Folk åker väl bara runt och RP:ar ändå, tror inte fusk spelar så så stor roll där som i tex CS.
Folk åker väl bara runt och RP:ar ändå, tror inte fusk spelar så så stor roll där som i tex CS.
Hade det varit ett så stort problem så hade det nog införts tidigare, säkert så att man vill testa systemet i stor skala inför GTA6.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Spelat gta online bara lite och då har det varit stora problem med fuskare som förstör för en. Flyger runt med en motorcykel o skjuter raketer o skit.. RP sker oftast på privata servrar med en massa mods och admins. Att RPa på en officiell server är typ omöjligt
Spelat gta online bara lite och då har det varit stora problem med fuskare som förstör för en. Flyger runt med en motorcykel o skjuter raketer o skit.. RP sker oftast på privata servrar med en massa mods och admins. Att RPa på en officiell server är typ omöjligt
Med fusk tänkte jag aimbot och dylikt men att det går att fuska fram flygande raket beväpnade motorcyklar visste jag inte hehe. Då förstår jag att det kan vara jobbigt.
Med fusk tänkte jag aimbot och dylikt men att det går att fuska fram flygande raket beväpnade motorcyklar visste jag inte hehe. Då förstår jag att det kan vara jobbigt.
Det fordonet finns väl att köpa. Så jag vet inte hur mycket fusk det är inblandat där. Men irriterande är de.
Flygande motorcyklar som skjuter raketer är dock en del av spelet som alla kan köpa?
Slutade ju spela online för längesen pga detta.. så att dom inför detta nu efter alla år är ett skämt, Dom tänker bara på pengar...
Mja, minns att jag provat på MP, och det gick inte att spela. Fuskare teleporterade sig runt och dödade andra spelare, låste in mig i lägenheter/bilar, eller förvandlade min karaktär till andra karaktärer. Det måste inte vara tävlingsinriktat för att förstöra en spelupplevelse för andra.
Battleye är som att sätta ett hänglås på en ratt, det kommer inte göra något förutom att vara i vägen när du kör.
Mer värdelös anti cheat får du nog leta efter
Punkbuster...
Punkbuster...
aaah, good one
Men används punkbuster nå mer?
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
aaah, good one
Men används punkbuster nå mer?
Nää, senaste spelet som använde det verkar vara BF Hardline.
Idag är det nog mest EasyAntiCheat och BattleEye som används överlag.