GTA Online på pc har fått antifusklösningen Battleye

Robot
GTA Online på pc har fått antifusklösningen Battleye

Vilket gör att Steam Deck-användare inte längre kan spela.

#Gta-5, #Gta-online, #Rockstar, #Steam-deck

Medlem

Så efter 9 år vaknade dom och insåg att alla fuskare är ett problem ? suck

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Dom testar nog inför GTA 6 för att se om man tjänar eller förlorar pengar på att förhindra fusk.

Medlem

Så runt år 2035 kan vi kanske vänta oss nån sorts antifusk-funktion i GTA6 Online

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Folk åker väl bara runt och RP:ar ändå, tror inte fusk spelar så så stor roll där som i tex CS.

Medlem
Skrivet av abso:

Folk åker väl bara runt och RP:ar ändå, tror inte fusk spelar så så stor roll där som i tex CS.

Hade det varit ett så stort problem så hade det nog införts tidigare, säkert så att man vill testa systemet i stor skala inför GTA6.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av abso:

Spelat gta online bara lite och då har det varit stora problem med fuskare som förstör för en. Flyger runt med en motorcykel o skjuter raketer o skit.. RP sker oftast på privata servrar med en massa mods och admins. Att RPa på en officiell server är typ omöjligt

Medlem
Skrivet av noyart:

Spelat gta online bara lite och då har det varit stora problem med fuskare som förstör för en. Flyger runt med en motorcykel o skjuter raketer o skit.. RP sker oftast på privata servrar med en massa mods och admins. Att RPa på en officiell server är typ omöjligt

Med fusk tänkte jag aimbot och dylikt men att det går att fuska fram flygande raket beväpnade motorcyklar visste jag inte hehe. Då förstår jag att det kan vara jobbigt.

Medlem

BattleEye funkar ju i Linux med vad jag vet. Dock måste kanske Rockstar tillåta Linux i BattleEye från deras sida, minns inte hur det fungerar... Vilket iofs redan står i artiklen längst ner.

Medlem
Skrivet av abso:

Med fusk tänkte jag aimbot och dylikt men att det går att fuska fram flygande raket beväpnade motorcyklar visste jag inte hehe. Då förstår jag att det kan vara jobbigt.

Det fordonet finns väl att köpa. Så jag vet inte hur mycket fusk det är inblandat där. Men irriterande är de.

Medlem
Skrivet av noyart:

Skrivet av abso:

Flygande motorcyklar som skjuter raketer är dock en del av spelet som alla kan köpa?

Medlem
Skrivet av noyart:

Slutade ju spela online för längesen pga detta.. så att dom inför detta nu efter alla år är ett skämt, Dom tänker bara på pengar...

Medlem
Skrivet av abso:

Mja, minns att jag provat på MP, och det gick inte att spela. Fuskare teleporterade sig runt och dödade andra spelare, låste in mig i lägenheter/bilar, eller förvandlade min karaktär till andra karaktärer. Det måste inte vara tävlingsinriktat för att förstöra en spelupplevelse för andra.

Medlem

Battleye är som att sätta ett hänglås på en ratt, det kommer inte göra något förutom att vara i vägen när du kör.

Mer värdelös anti cheat får du nog leta efter

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Battleye är som att sätta ett hänglås på en ratt, det kommer inte göra något förutom att vara i vägen när du kör.

Mer värdelös anti cheat får du nog leta efter

Punkbuster...

Medlem

Helt värdelöst att de lagt in det så sent, alla sitter redan med miljarder, fuskare får behålla allt, de som inte fuskar måste sälja sin själ till skitkass grinding ingame. Hoppas och antar att de kör in det i GTA5online nu för att testa hur effektivt det är för GTA6.

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Punkbuster...

aaah, good one
Men används punkbuster nå mer?

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

aaah, good one
Men används punkbuster nå mer?

Nää, senaste spelet som använde det verkar vara BF Hardline.

Idag är det nog mest EasyAntiCheat och BattleEye som används överlag.

1
Skriv svar
OSZAR »