Tuff dag för Remedy
Som sagt, jag förstår att betygsinflation existerar och att det är ett problem. Skalan är dock rent svart och vitt linjär, och det stör mig väl mer än något annat. Men om du inte vill dra in på diskussionen kring det ska vi inte fortsätta.
Att ropa varg så fort aktien sticker åt något håll är vanskligt (för som du är inne på, det är "fantasipengar" som inte nödvändigtvis har bäring på företaget som helhet) - fortsätter den dyka är det dock inte bra, då kommer vi in på effekterna du nämner. Det är en risk, jag säger inte att din prognos nödvändigtvis är fel. Men om alla bolag vars aktie hade rasat en dag eller två hade varit dödsdömda... då hade vi fan inte haft många större bolag kvar.
Sen får vi se hur de går framåt, för jag säger inte, å andra sidan, att spelet är bra. Och en dålig produkt får sannolikt konsekvenser för företaget som tar fram den. (Sen konsumerar folk en jäkla massa skit (och öser pengar på sådan), å tredje sidan.)
Ja, men det är skillnad på varför aktien sticker - och Remedy är på en neråtgående spiral där Firebreak (som det verkar) var inprisad redan . Sett över senast 5 åren är de ner över 30 % trots release av Control (på Steam, Series X och PS5), Alan Wake Remaster, Alan Wake 2 + 2 expansioner och Firebreak. Ser vi senaste 3 åren så är aktien ner 47 %, och 18 % senaste året.
Absolut att man i vissa fall kan prata om en överreaktion vid stora kursfall, men frågan är om det är fallet med Remedy? Är de inte redan i en farlig nedåtgående spiral? Ett eller två till misslyckade lanseringar så kan det vara ett prekärt läge för företaget.
@Shadee - ah, jag misstolkade nog lite trådens mening/budskap om det primärt är aktiekursen och ekonomiska aspekterna du vill lyfta och fokusera på. Medan jag mer zoomade in på en skev betygsskala, så jag ber om ursäkt om jag styrde det åt ett annat håll än du ville.
Aktier och deras inneboende volatilitet känner jag å min sida att jag varken är intresserad av för fem öre (pun intended) och inte vill diskutera egentligen, så jag lyfter på hatten och tackar för mig. ^^
Ingen fara 🙂. Jag visste nog inte helt själv vad jag ville diskutera. Mest skapa en tråd för att det kändes som en stor grej när Remedy tappar så mycket dagen då Firebreak lanserades och höra om det var några här i forumet som lirat. Är som sagt lite sugen att prova själv, men inte lägga 40$. Det som också, enligt mig, suger är att de inte har någon voicechat inbyggd. En så där variant så man hör varandra när man är i närheten av varandra, annars "måste" man i princip ha två kompisar att spela med och det kanske inte alltid är så lätt.
Men den kanske är dags för en sommardiskussion om betyg och betygsinflation. "Den stora tråden om betyg och betygsinflation". Så rensar vi alla luften på en gång så får vi ut ur våra system. 😂
Eftersom marknaden för den här typen av spel känns ganska mättad så ska det nog till något extraordinärt för att ett sånt här spel ska slå igenom. Jag kanske är ute och cyklar men det är intrycket jag får.
Önskar att Sony, Remedy m.fl. Kunde fatta detta och lägga krutet på annat istället.
Nu har man kört igenom FBC: Firebreak(dom 5 uppdrag som fanns) med två polare.
Nja, det var ingen höjdare, tyvärr. Hade inte förväntat mig något storverk som sagt, men lite bättre hade man hoppats på ändå.
Inte totalt värdelöst, men inte speciellt bra heller. Ett spel som funkar för Game Pass, där jag lira det, men skulle aldrig köpa detta i sitt nuvarande skick.
The more I practice, the luckier I get.
Nu har jag inte läst hela tråden, men Remedy har väl kinesiska investerare som vill att dom gör sådana här slags spel. Det handlar int om något konst för konstens skull, utan att håva in pengar. Remedy är inte exkluderat på världsmarknaden, men det gör lite ont att dom behöver gå den vägen.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Eftersom marknaden för den här typen av spel känns ganska mättad så ska det nog till något extraordinärt för att ett sånt här spel ska slå igenom. Jag kanske är ute och cyklar men det är intrycket jag får.
Önskar att Sony, Remedy m.fl. Kunde fatta detta och lägga krutet på annat istället.
Hear, hear!
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego