Fragzone-fredag om världens bästa rollspel!
Om rollspel som spelar roll. (Tack, vi hittar ut själva.)
#fragzone-fredag, #rollspel, #the-witcher-3
Det finns så många bra rollspel, men den evige förstaplatsinnehavaren i min bok är och förblir Knights of the Old Republic. Ett perfekt Star Wars-äventyr på alla sätt och vis.
The Witcher III: Wild Hunt är ett av de bästa spelen någonsin och min favorit bland rollspel med inriktning på fantasy. Tanken på att få uppleva uppföljaren med Ciri i fokus lockar mig betydligt mer än att få uppleva nya GTA.
GTA behöver förövrigt dessutom förhålla sig till det imho nivåhöjande och trendsättande Cyberpunk 2077 och inte minst det nya MindsEye från GTA-seriens lead developer Leslie Benzies. Take Two och Rockstar Games hantering av Benzies, som praktiskt taget tog GTA-serien in i framtiden i och med GTA III till och med GTA V och många anställda var och är under all kritik. Det går inte att komma ifrån att det finns en oro för att GTA VI inte kommer leverera när det väl släpps efter förseningar, när människorna som varit en så viktig del av GTA inte finns kvar.
Ett av barnen har precis börjat spela Wild Hunt och har inte fastnat för ett singleplayer äventyr så pass mycket sedan The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. "Spelet gör allting rätt", kul då barnet bara var en liten knodd när det begav sig med Wild Hunt.
Att inte nämna alla spel från bethsida när man talar om rollspel är ju i det närmaste kriminellt. Dom är väl långt ifrån bäst i min mening men det är ju inte en åsikt som alla delar.
Bästa rollspelet i min mening är bards tale III.
På god andra plats kommer cal kestris spelen...
Witcher 3, BG3, Cyberpunk 2077, star Wars the old republic mmo, elder scrolls online, oblivion, elder scrolls online, skyrim, fallout 2 och 3 samt new vegas, pillars of eternity 2, divinity original sin 2 och gata 5. Star wars survivor 1/2.
Alla dessa är väldigt bra och olika.
Och får samma höga betyg av mig.
Inte testat expeditionen 33 som tydligen ska vara the shit.
Samma med elden rings och black Myth Wukong
lol, måste fortsätta recensera Kunio-spel enkom för att få höra Fredrik struggla med att uttala alla de fantastiska speltitlarna! Kun.. kurrr.. curry-kun!
men ja, de är fan makalösa, i mitt huvud har jag döpt om dem till kunio fotboll, kunio hockey, kunio ninja osv osv...
Är lite nyfiken har du nån recension på Baldurs Gate 3 och Claire Obscure expedition 33?
Hade varit roligt att läsa.
Är lite nyfiken har du nån recension på Baldurs Gate 3 och Claire Obscure expedition 33?
Hade varit roligt att läsa.
Tyvärr inte, har faktiskt inte testat nåt av dem... Än, i alla fall! Men båda verkar toppen, så tanken är att spela dem... Nångång! Men det är som det är -- för mycket bra spel, för lite tid!
Lär nog också tagga ner lite med medlemsrecenserandet efter Kunio-bonanzan är över. Har blivit mycket på sistone.