Fragzone-fredag om världens bästa rollspel!

Robot
Fragzone-fredag om världens bästa rollspel!

Om rollspel som spelar roll. (Tack, vi hittar ut själva.)

#fragzone-fredag, #rollspel, #the-witcher-3

Medlem

Det finns så många bra rollspel, men den evige förstaplatsinnehavaren i min bok är och förblir Knights of the Old Republic. Ett perfekt Star Wars-äventyr på alla sätt och vis.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Aah, Witcher 3 är #1 i hjärtat.
Men av mer nyligen och kanske mer objektivt så är det nog BG3 som sitter på tronen.

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

För min del är det expedition 33 som är då den bästa genom tiderna

Medlem

Vi ska alltså prata om Technomancer!

FM-guru
F.d. Sisyr

Svårt att gissa mig fram till om det är Planescape, Bloodlines, Arcanum eller kanske Deus Ex som ska avhandlas!

Medlem

Tycker att Diablo 2 är det bästa rollspelet.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

The Witcher III: Wild Hunt är ett av de bästa spelen någonsin och min favorit bland rollspel med inriktning på fantasy. Tanken på att få uppleva uppföljaren med Ciri i fokus lockar mig betydligt mer än att få uppleva nya GTA.

GTA behöver förövrigt dessutom förhålla sig till det imho nivåhöjande och trendsättande Cyberpunk 2077 och inte minst det nya MindsEye från GTA-seriens lead developer Leslie Benzies. Take Two och Rockstar Games hantering av Benzies, som praktiskt taget tog GTA-serien in i framtiden i och med GTA III till och med GTA V och många anställda var och är under all kritik. Det går inte att komma ifrån att det finns en oro för att GTA VI inte kommer leverera när det väl släpps efter förseningar, när människorna som varit en så viktig del av GTA inte finns kvar.

Ett av barnen har precis börjat spela Wild Hunt och har inte fastnat för ett singleplayer äventyr så pass mycket sedan The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. "Spelet gör allting rätt", kul då barnet bara var en liten knodd när det begav sig med Wild Hunt.

Medlem

Att inte nämna alla spel från bethsida när man talar om rollspel är ju i det närmaste kriminellt. Dom är väl långt ifrån bäst i min mening men det är ju inte en åsikt som alla delar.
Bästa rollspelet i min mening är bards tale III.
På god andra plats kommer cal kestris spelen...

Medlem

Witcher 3, BG3, Cyberpunk 2077, star Wars the old republic mmo, elder scrolls online, oblivion, elder scrolls online, skyrim, fallout 2 och 3 samt new vegas, pillars of eternity 2, divinity original sin 2 och gata 5. Star wars survivor 1/2.

Alla dessa är väldigt bra och olika.
Och får samma höga betyg av mig.

Inte testat expeditionen 33 som tydligen ska vara the shit.
Samma med elden rings och black Myth Wukong

Medlem

Witcher 3 och det är inte ens en diskussion (min åsikt).
Det finns många andra riktigt bra rollspel dock, Baldurs Gate är legendsriskt men min personliga favorit från förr är Neverwinter Nights.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Witcher 3 är galet bra men gillade nästan main storyn bättre i 2:an. Kanske var för att det var första Witcher jag spelade. Sen är side quests i 3:an mycket bättre än i 2:an.
Får dom till riktigt bra combat i i 4:an kommer det är bli oslagbart i genren.

Medlem

Åha en tråd om Morrowind!

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

lol, måste fortsätta recensera Kunio-spel enkom för att få höra Fredrik struggla med att uttala alla de fantastiska speltitlarna! Kun.. kurrr.. curry-kun!

men ja, de är fan makalösa, i mitt huvud har jag döpt om dem till kunio fotboll, kunio hockey, kunio ninja osv osv...

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

lol, måste fortsätta recensera Kunio-spel enkom för att få höra Fredrik struggla med att uttala alla de fantastiska speltitlarna! Kun.. kurrr.. curry-kun!

men ja, de är fan makalösa, i mitt huvud har jag döpt om dem till kunio fotboll, kunio hockey, kunio ninja osv osv...

Är lite nyfiken har du nån recension på Baldurs Gate 3 och Claire Obscure expedition 33?
Hade varit roligt att läsa.

Medlem

Det är svårt det står mellan två stycken för mig så jag listar bägge två . Dom får dela första platsen för världen bästa RPG spel och dom är enligt mig Baldurs Gate 3 och Claire Obscure expedition 33.

Skrivet av micke52:

Är lite nyfiken har du nån recension på Baldurs Gate 3 och Claire Obscure expedition 33?
Hade varit roligt att läsa.

Tyvärr inte, har faktiskt inte testat nåt av dem... Än, i alla fall! Men båda verkar toppen, så tanken är att spela dem... Nångång! Men det är som det är -- för mycket bra spel, för lite tid!

Lär nog också tagga ner lite med medlemsrecenserandet efter Kunio-bonanzan är över. Har blivit mycket på sistone.

1
Skriv svar
OSZAR »