Diskutera – Vad är viktigt för dig med recensioner?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag tror du kanske sammanblandar det här med att ha nyanserade åsikter, som någon kommenterade här ovan.

Så fort du lägger in nån form av tyckande eller bedömning så är det per definition subjektivt. Att betygsätta ett spel är i högsta grad något subjektivt. En objektiv spelrecension skulle i princip bara kunna redogöra för vilka spellägen som finns, tekniska data och vilka knappar som används, typ. Men den skulle inte kunna säga något om spelet faktiskt är bra, eller hur det känns att spela. För då är vi direkt på subjektivt territorium, igen. Jag tror inte det är så många som vill läsa recensioner som är som spelmanualer.

I ditt AssCreed-exempel, hur skulle du möjligen kunna betygsätta det utan att blanda in subjektivitet? Vilka "objektiva" parametrar/data skulle det betygsättas utifrån?

FZ:s recensioner, som du säger att du gillar, är i allra högsta grad subjektiva. Jag gillar dem också, subjektiv åsikt.

Jag prioriterar starkt tekniska data framför hur storyn utspelar sig. Ska jag spendera många timmar i ett spel så är frågan om FPS och spelbarheten avgörande. Jag menar inte att allt är svart och vitt men med tekniska data så kan jag snabbt avgöra om ett spel är värt sina pengar eller ej.

AssCreed Unity hade jag gett ett betyg på 2. Teknisk data avgör det och det är fakta

Skrivet av NoiizeR:

Jag prioriterar starkt tekniska data framför hur storyn utspelar sig. Ska jag spendera många timmar i ett spel så är frågan om FPS och spelbarheten avgörande. Jag menar inte att allt är svart och vitt men med tekniska data så kan jag snabbt avgöra om ett spel är värt sina pengar eller ej.

AssCreed Unity hade jag gett ett betyg på 2. Teknisk data avgör det och det är fakta

Medlem

läser eg. bara +/- i slutet.

123
Skriv svar
OSZAR »